Onze blogs

Resultaat van een webshop verhogen
Resultaat van een webshop verhogen
De omzet in een webshop komt tot stand door een beperkt aantal waardes:
 
•    Aantal bezoekers
•    Conversie
•    Besteding per bestelling

Het aantal bezoekers is te beïnvloeden, bijvoorbeeld door inzet van:
  1. Advertising:
    Door te adverteren in zoekmachines ; productvergelijkers ; social media is de kans zeer aannemelijk dat het aantal bezoekers op uw webshop, op korte termijn wordt vergroot.
  2. SEO:
    Oftewel: De webshop optimaliseren om gevonden te worden in de zoekmachines.
    Door SEO op de juiste manier toe te passen is de kans zeer aannemelijk dat het bezoekersaantal op de middellange termijn  toeneemt.
De conversie verhogen is mogelijk door eventuele belemmeringen voor klanten om te bestellen weg te nemen, waardoor het percentage bezoekers dat daadwekelijk besteld (in het geval van een webshop) toeneemt.

Belemmeringen om te bestellen kunnen zijn:
  • Een te hoge prijs voor een product
  • Lastig om te bestellen
  • Te hoge verzendkosten
  • Wantrouwen in de shop
  • Gebrekkige techniek
De betekenis van conversie: Het percentage bezoekers dat daadwekelijk besteld (in het geval van een webshop) Stel dat een webshop 1000 bezoekers heeft gehad en het conversiepercentage is 1.8% dan hebben 18 van de 1000 bezoekers een bestelling geplaatst. 

Besteding per bestelling
Als een bezoeker eenmaal op een webshop is beland (aantal bezoekers), en de intentie heeft om daar te bestellen (conversie) dan heeft de order een bepaald orderbedrag.
Het aantal bestellingen x het orderbedrag = de omzet.

Door de klant te overtuigen om een duurder product te bestellen (upselling) of om extra bijbehorend producten te bestellen (cross selling), wordt het orderbedrag, en dus de omzet groter.
Dit, zonder dat dit veel extra kosten aan seo / sea / verzending met zich mee brengt.

Deze 3 onderdelen zijn sterk aan elkaar gerelateerd, een conversie verhogen kan niet als er geen bezoekers zijn, als een webshop niet overtuigd en er geen conversie is, zal de klant al helemaal geen duurdere / extra producten bestellen.

Wij denken graag met u mee over hoe we deze onderdelen kunnen toepassen op uw webshop, neem gerust contact met me op voor een toelichting.
Tags: conversie, webshop, conversie
Theo Hannisse
Datum: 03 April 2017
Auteur: Theo Hannisse
Oprechte interesse in mensen en hun bedrijf