Onze blogs

Wat zijn ondersteunende conversies?
Wat zijn ondersteunende conversies?
Multi channels en ondersteunende conversies, veel gehoorde termen in de online wereld. Maar wat is het? Waarom is het belangrijk? En wat heb ik er aan? Een aantal vragen omtrent deze termen worden in deze blog beantwoordt. 

Multichannels: Meerdere wegen leiden naar Rome. 

U heeft waarschijnlijk een website of een webshop waar u een bepaalde handeling wilt stimuleren. Dit kunnen verschillende dingen zijn, denk aan een contact formulier invullen, een reservering maken of in het geval van een webshop een bestelling plaatsen. Nu kunnen bezoekers via diverse manieren de weg naar uw website vinden; door direct de URL in te typen, zoeken in Google of via een doorverwijzing via een andere website. 
 
Voorbeeld: 
Stelt u zich het volgende eens voor: U verkoopt producten via een webshop. 
Een bezoeker komt via een Google Adwords advertentie binnen op uw webshop, door gebrek aan tijd stelt hij de betaling uit. 
 
Een dag later zoekt de man nogmaals naar het zelfde product, dit keer komt de hij via een organische zoekopdracht op de webshop. Hij laat het product aan een familielid zien waarna ze een aankoop in overweging nemen. Die zelfde avond tikt de zelfde bezoeker de URL van uw webshop in en plaatst een bestelling. 
 
In het boven genoemde voorbeeld wordt de handeling van het bestellen als directe URL aan Google Analytics gekoppeld. Echter hebben de Adwords campagne en de organische resultaten ook meegeholpen aan de bestelling. Veelal wordt dit echter overgeslagen en wordt er alleen gekeken naar directe verkopen. 

Ondersteunende conversies

In het onderstaande overzicht wordt goed duidelijk hoe belangrijk de ondersteunende conversies zijn. Een van onze marketingrelatie vroeg zich af of de Google Adwords campagne wel genoeg bestellingen genereerde. Via een eenvoudige rapportage leek het er op dat de Google Adwords campagne weinig opbracht. Maar naa een grondige rapportage bleek echter dat er naast de €21.730 aan directe opbrengste de Adwords campagne ook nog een ondersteunde waarde had van €18.369. 
ondersteunende_conversies

Multichannel marketing

U ziet hoe belangrijk het is om al uw kanalen op elkaar af te stellen. Een nieuwsbrief die goed aansluit bij uw doelgroep of een retarageting campagne bij eerdere bezoeken. Mocht u er niet zelf uitkomen dan staan de professionals van NoviSites voor u klaar! Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Tags: analytics, Conversie
Tom De Vries
Datum: 16 May 2017
Auteur: Tom De Vries
Om klanten te houden moet je ván ze houden!